slut på drömmar

Jag förundras över hur fort dagarna går. Det känns knappt att jobba 12 timmar och det är så mycket som är så roligt att det bara spritter i kroppen hela tiden. Sen jag började på nya jobbet så har det varit mycket lättare att tänka större, se framåt på heltid och må bra. Det är jag så värd och Gud ska ha all tack. Jag ser mer och mer hur gåvor kommer i funktion som jag tidigare inte riktigt vetat vad jag skulle ha dem till. Teologi och att bygga outfits Gud har ju humor i vilka kombinationer Han lagt ned!

För ett år sedan kunde jag bara drömma om att få ha ett liknande jobb. Då vågade jag aldrig tro att det någongång skulle bli möjligt. Jag inser mer och mer hur viktigt det är att våga drömma stort. Många av mina drömmar har redan slagit in. Så nu är det dags att drömma nya drömmar!

Det finns många som skräms bara av tanken på att ha drömmar, som inte vågar längta efter något bättre. I och med det stannar något i livet upp. Man tappar farten och möjligheterna blir färre. Jag tror ärligt talat att man måste våga drömma stort för att överhuvudtaget ta sig framåt. Många gånger kan det vara så att de drömmar man drömt hur stora de än varit blir oerhört små i jämförelse med hur livet sen blev. Ibland händer det ju att drömmarna inte alls slår in. Men även då kan man vara glad över det eftersom att man troligtvis leddes in på nya spår.

Vågar man drömma stort så vågar man också ta små kliv i rätt riktning. Därför att de små kliven blir så små i jämförelse med den stora drömmen. Till slut märker man inte att man redan är där.

Frågan är bara vad ska jag drömma nu?

Kommentera

