mellanlandar

Jag har nu bäddat ned mig i min tillfälliga säng i Norrköping. Pretty woman går på tvn och jag tänkte försöka skriva lite på predikan som jag ska hålla om en vecka.

Jag vet inte riktigt vad det beror på men jag känner mig hemma i städer med spårvagn. Det är något med lukten av spårvagnarna och spåren i vägarna som sätter igång en hel orkester inombords. Vad jag kan minnas så har det känts så sen jag var liten. Och ändå har jag aldrig bott i en stad med riktigt spårvagnsnät. Stockholm har ju just infört fler spårvagnslinjer, tidigare har det endast funnits en linje ut på Djurgården. Men det är inte därifrån den här känslan kommer. Kan inte riktigt spåra den. Framtiden får visa!

Jag gillar att vara ute så här och se Sveriges underbara städer. Vi har ett fint land att bo i vi behöver inte oroa oss för jordbävningar och annat hemskt. Det finns så mycket att vara tacksam för och ändå är det så mycket som vi bara tar för givet.

Kommentera

