färg

Jag har sovit större delen av den här dagen. Ska nog gå i säng snart igen. Ibland får man bara kapitulera för verkligheten. Egentligen är det något jag förespråkar alltid men jag har nog svårt att kanske leva upp till det. Det enda vi har att förhålla oss till är verkligheten. Hur saker borde eller kunde vara är inte riktigt relevanta.

Det är först när vi kan acceptera verkligheten som vi har verktyg att förändra den. Tror jag.

Jag har försökt lära mig att acceptera att jag nästan uteslutande klär mig i svarta kläder. Idag kunde jag därför tillföra lite färg inte som protest eller i tvång utan för att jag var modig nog att tro jag skulle va fin i det. Och det blev jag ju trots förkylningslooken. Tog bara en kort promenad för att hämta maten en restaurang så snällt lagat åt mig!

En kommentar Lägg till

  1. lisa skriver:

    mera färg mera färg mera färg!!!

Kommentera

