nya tider

I helgen var jag på retreat. Det var ett initiativ från en vän i församlingen att åka iväg ett gäng tjejer. Det har varit så välsignat! Vi har ätit god mat, lyssnat på undervisning, firat nattvard och bett ordentligt för varandra. En sån gemenskap borde alla ha! Åh vad fint vi haft det! Det känns som om vi lagt grunden för en betydelsfull vänskap!

Mitt på dagen under vår tysta stund tog jag en promenad.

20110403-232549.jpg

Jag tog en promenad runt kyrkan som låg en bit därifrån.

20110403-233109.jpg

Vinden smekte mina kinder.

20110403-233148.jpg

Och inom mig ekade sången. Kärlek vid som oceaner nåd så väldig som en flod…

Jag är så tacksam över helgen, över det som uttalats. Över insikter. Och alla goda samtal. Gud är sannerligen god!

Kommentera

