längtan efter nya mål

Nu är det febril aktivitet. Det packas städas och kontrolleras att allt är i sin ordning. Ibland upptäcker jag att något inte riktigt stämmer. Då blir det att ordna i sista stund. Och samtidigt kämpar jag mot någon form av pollenreaktion. Jag är redo för extrem ledighet!

20110519-070743.jpg

Jag är redo att lämna välkända gator mot andra lite mindre kända. Jag är öppen för vad det kommer göra med mig. Jag ber om nya insikter, drömmar och mål. Jag har nämligen lyxen att ha fått många av mina omöjliga drömmar uppfyllda. Tänk att Gud öppnat så många dörrar, jag kan inte riktigt tro det. Eller är det så att jag drömmer för litet?

Hur det nu än är så är det dags för lite större perspektiv. Att se utanför mig själv. Drömma nytt och sätta upp nya mål för längtans drivkraft. Jag blir inte besviken om drömmarna inte slår in, jag utgår liksom från att de aldrig kommer göra det, jag blir istället helt överumplad över att de faktiskt kan bli möjliga. Det gör ju att jag vågar ta in ännu större tankar om livet. Allt sker med ett steg i taget. Så ofta vi vill ta sjutton och så blir vi arga för att allt tar sån tid.

Djupa andetag, lyft blicken och vet att Gud har ännu större tankar om dig och vad du ska få betyda i livet!

Kommentera

