njuter av en stunds ledighet

Jag fick en ledig kväll idag. Det har jag njutit av i fulla drag. Jag har legat på sofflocket och halvsovit till ”mitt i naturen”. Jag hade en del program att ta igen så jag svepte dem allihop.

Det är lite så med mig. Allt på en gång.

Men tro nu inte att jag inte varit produktiv. När jag kom hem gick jag direkt upp och organiserade mitt vindsförråd och bar ned lite grejer som ska slängas, sättas upp i lägenheten och ges bort.

Sen har jag faktiskt jobbat idag. Även om jag ibland har svårt att veta om det jag gör om dagarna verkligen får räknas som jobb. Hänga tavlor och leta efter skattgömmor kan ju inte vara mitt arbete? Eller kan det?!!!

20110519-215910.jpg

Jag börjar äntligen få iordning på köket!

20110519-215952.jpg

Det mesta har jag räddat från sopstation eller utrensning från butik. Jag gillar det där. Att ge något en andra chans. Kanske har de här prylarna fått ännu fler chanser.

20110519-220247.jpg

Är de inte värda det?

Precis som vi människor? Många av mina arbetskamrater har fått uppleva det på riktigt. De har fått en ny chans. Och de kämpar varje dag på olika sätt för att ta tillvara på den. Det är inte alltid lätt. Men en dag i taget och med hjälp av varandra kommer man långt. Jag älskar den här branschen!

Kommentera

