enkla principer

20110520-231301.jpg

Om man stoppar ett frö i bördig jord kommer alldeles strax fröna att gro.

20110520-231418.jpg

Det fungerar likadant hos oss människor. Det man sår får man skörda!

Jag har sått många drömmar stora och små. Jag har överlämnat dem åt Gud och gjort det som hör till min del. Jag har varit vaken, tagit tillvara på tillfällen och försökt vara trogen även i de små frågorna. Och jag har framförallt inte gett upp och tänkt ”det är ingen ide”.

I sommar kommer det bli en hel del skördande eftersom jag idag ingått samarbete om en kolonistuga. Jag får odla hur mycket jag vill, hänga på gräsmattan och sola och ha grillmiddagar… Kort o gott njuta av kolonilivet!

Det är ytterligare en sån där dröm jag haft. Det är tydligt att Gud visar sin omsorg om mig även i dessa små och något obetydliga frågorna. Skulle Han då inte ha en plan även för de lite större och viktigare frågorna?

Jo klart Han har! Måste bara få lite mer tålamod.

2 kommentarer Lägg till

  1. hannap skriver:

    koloni alltså, härligt!!

  2. ellen skriver:

    well spoken och va härligt!

Kommentera

