dagens insikt

Många går runt och väntar på att Gud ska göra saker i ens liv. Och man tror att det är Gud som väntar med att ge. Man kanske tänker att Gud nog inte är så intresserad ändå.

Man kanske tänker att det hänger på Gud. När det i själva verket hänger på oss.

Allt är oss redan givet. Det är vi som behöver bli mottagliga för det Han redan gett och det Han redan gör.

Vi behöver aldrig be Gud kom och var mig nära. Han är alltid närvarande. Det är jag som behöver förstå att det inte finns någon plats dit Gud inte följer mig. Det är jag som behöver komma ihåg att Han alltid är med mig.

Bordet är dukat och jag är bjuden.

En kommentar Lägg till

  1. Britta skriver:

    Tack för att du delar med dig av dina insikter!

Kommentera

