känner inspiration

Jag samlar på idéer som jag ska ta med mig hem. Att skapa det perfekta hemmet för mig att bo i är en ständig process. Det blir aldrig färdigt. Och jag tycker det är så det ska vara. Det ska inte bli färdigt, för hemmet ska präglas av livet. Och livet ska hela tiden förändras och utvecklas…

 I ett hörn av vardagsrummet har Birgitta inrättat en arbetsplats där varma trätoner får dominera som kontrast till det vita. Tapetserarbordet är från Atelier september. Som extra detalj på väggen hänger ett stycke tapet, föreställande en lampa, ur Semi drum designad av Deborah Bowness.
Hemma bäst – Sköna hem.

Den där tapeten med en lampa gillar jag riktigt mycket. Jag är lite svag för lampor. Förstår inte riktigt varför men kan inte riktigt stå emot en fin lampa. Kanske är det för att de sprider ljus.

Gamla fruktlådor har arrangerats till hyllor på väggen. Det gamla elementet är bevarat i sitt ursprungliga skick.

Jag har börjat gå igång på nya mönster. Jag vet inte om det faktiskt kommer resultera i något. Jo kanske något klädesplagg. Älskar trälådorna också! Jag har behov av en förändrad förvaring här hemma. Testar lite olika idéer och spanar på jobbet.

Erikashower_1968

En annan sak jag spanar efter på jobbet är en färgglad kjol. Som den här. Det här är förresten det senaste tillskottet av bloggar jag kollar in. Hon skapar lust att bära kläder och klädkombinationer jag aldrig skulle kunna tänka mig bära annars. Och jag gillar det. Jag gillar utmaningen och de nya kombinationerna!

Du besöker henne här: Ascotfriday

Jag ruvar på en del. Hinner inte utveckla så mycket men tankarna finns och det kommer bli långa poster framöver. Var så säker! Om du vill veta vad jag ruvar på kan du kolla in min twitter där jag skriver ned små tankar. Inte jämt men lite då och då iallafall.

När jag ändå är i tagen och delar med mig av lite av mina senaste inspirationer så tänkte jag att det kunde vara läge att bjuda på lite musik igen. Det blir två videos som både gått varma här hos mig senaste veckorna.

Vi börjar med den här otroligt färgsprakande upplevelsen.

Och så avslutar vi med det här sköna gänget som jag bara inte heller kan få nog av.

Kommentera

