i helgen var jag i skåne

Min bror har börjat skicka mms och videor med bilder på hans son. Det måste nog vara min absoluta favoritpojke! Tänk att man kan älska någon annans barn så mycket! Dessa bilder skapar ett sådant behov av tid tillsammans att jag var nödgad att beställa tågbiljetter för att få träffa dem lite.

20110707-120135.jpg

När jag bokade resan ned var tanken att vi skulle få en lugn helg ihop där vi skulle umgås och ha det bra.

20110707-120244.jpg

Men det blir inte alltid som man tänkt det. För just den här helgen hade en ny liten plutt tänkt anlända. Så hela lördagen fick jag passa B ( hurra vilken lycka!) medan bror och svägerska fick arbeta med ankomsten av deras andra son.

20110707-120445.jpg

Det var ju klart lite typiskt! Men jag fick ju väldigt mycket kvalitétstid med B och dessutom fick jag träffa den nya! Så jag känner mig väldigt välsignad!

20110707-120646.jpg

På kvällen kom brorsan hem så då fick vi lite tid ihop. Vi åt godis och kollade på en dokumentär om ett gäng missionärer i Ecuador. Den dokumentären behöver ett eget inlägg. Sen pratade vi om kallelse och engagemang och om församlingen. Ämnen som alltid engagerat oss lite extra.

20110707-120916.jpg

På söndagen åkte vi till Lund för att umgås med svägerska och bebis. Inte ens 24 timmar var han den lilla gudagåvan! Sen tog vi en promenad till tågstationen där de sen vinkade av mig.

Det blev en väldigt spännande helg. En helg jag alltid kommer att minnas.

Kommentera

