skavsår och tacksamhet

Har insett att det har skett en förvandling i mitt liv. Jag har fått ett nytt sätt att förhålla mig till saker på. Det är inte längre lättare att vara besviken än glad. Det finns alldeles för mycket positivt som fyller min tid. Jag är så tacksam över mitt liv. Det är så många gånger som jag går runt och känner att jag älskar mitt liv. Jag kunde inte ha det bättre. Och det är ändå också under tiden som jag stött på en del motgångar. Det senaste halvåret har inte varit helt enkelt. Men det börjar få sig en lösning nu. Det känns så skönt, att jag har haft så mycket att glädjas åt att motgångarna inte tagit över. Trots att de lätt hade kunnat det. Särskilt i mitt gamla liv. Då hade motgångarna definitivt varit mycket större än allt det fina.

Men det är en ny tid nu och det fina väger över. Inte bara för att det är så mycket gott jag får vara med om. Utan för att jag har en annan inställning till livet och min roll i det. Min roll har blivit den öppna handen som tar emot. Jag har slutat kämpa i egen kraft. Och motgångarna får inte samma utrymme även om de ibland stjäl tid och energi från mig.

Ikväll tog jag en rejäl promenad med en av de här riktigt fina vännerna jag fått det här året. Jag valde helt fel skor och fick rejäla skoskav. Igen. Men känslan i kroppen är frid och tacksamhet. Jag är så glad över mitt liv, trots skoskavet. Och det kändes som en sån perfekt bild. Skoskav och tacksamhet.

Kommentera

