höstmöte

Den här helgen har jag åkt iväg för att vila kropp och själ. Det var efterlängtat.

20111106-174950.jpg

Vi fyllde en bil och åkte till Bjärka Säby där tidskriften Pilgrim bjöd in till höstmöte.

20111106-175103.jpg

Det har funnits gott om tid för gemenskap. Vi har suttit och pratat både i det fina cafét och den härliga verandan.

20111106-180307.jpg

Miljön på Bjärka Säby är så rogivande i sig. Jag har gått och andats in atmosfären som väggarna skapar.

20111106-180447.jpg

Ett av de finaste rummen hade jag förmånen att sitta i hela lördagen. I biblioteket satt vi och lyssnade på olika föreläsare tala om bönen.

20111106-180813.jpg

Jag älskar böcker och tycker det här är finaste sättet att förvara dem på.

20111106-181020.jpg

Det här var ett riktigt bra sätt att ladda batterierna på. Med förnyad inspiration går jag nu mot en vardag igen.

20111106-181441.jpg

Jag har omvärderat en del saker och ska försöka få bättre grepp om min tid nu.

20111106-181637.jpg

Ibland känner jag att jag inte riktigt har grepp om min tid. Att den har ett grepp om mig. Jag vet dock vad det är jag måste göra.

20111106-182016.jpg

Den här helgen har gett mig ännu mer längtan efter att leva ett liv där på gränsen. På gränsen mellan himmelriket och den här verkligheten.

Jag vet att det finns mer i livet än det jag hittills sätt. Jag är nyfiken, på språng och väldigt tacksam!

4 kommentarer Lägg till

  1. linnea åberg skriver:

    Jag var där på lördagkvällen och såg dig på håll i kyrkan. Men sen… Du var borta! Gott att höra att du hade det bra! Kram

    1. yosofine skriver:

      Linnea! Jag har samma upplevelse som du! Såg dig på håll i kyrkan och hoppades hinna säga hej! Det blir en annan gång!

  2. friiidas skriver:

    Å låter superhärligt!! Kram!

  3. litenlisa skriver:

    ååå jag härligt!!
    ett liv på gränsen det enda rätta för tusan asså.. vi får spänna musklerna.

    kram vännen!

Kommentera

