vackra november

Jag har envist hävdat i alla år att det finns något vackert över november. Även om det är så att mörkret kommer så finns det något väldigt romantiskt över november.

20111113-120251.jpg

Alla nyanser av grått och blått tillsammans med dimman som lägger sig som ett täcke.

20111113-120341.jpg

Kylan som kommer med död in i vårt medvetande. Vi vet att vi är på väg mot en dvala. Men hoppet lever, vi vet vilket sprudlande liv som väntar runt hörnet.

20111113-120558.jpg

Vi väntar en färgprakt som gör att hela du uppfylls. Men nu blir det formerna och de enstaka färgerna som sticker ut i en annars så färglös tid.

20111113-120734.jpg

Det gör att andra mönster visar sig.

Det finns en omsorg i dessa årstider. Det blir till en rytm som ger kroppen och sinnena allt de behöver. Vila, inspiration, hopp och tid att avsluta saker.

Jag tror hela livet har en sådan rytm också. Allt följer rytmen. Vila, hopp och avslut hör ihop. Med allt som händer just nu i mitt liv så blir jag mer och mer övertygad. Det finns någon annan som tänkt och som har en plan. Det jag får göra är att hitta vilan i rytmerna och följa med. Och samtidigt ständigt arbeta på att vara väl förankrad i grunden.

4 kommentarer Lägg till

  1. rebeckasahrling skriver:

    Josefin! Du är så duktig på att formulera dig, jag tänker alltid det när jag läser din blogg. Så inspirerande! 🙂 Tack för att du delar med dig av dina förmågor! Vi ses snart! Kramar från oss alla!

    1. yosofine skriver:

      Fina Rebecka tack! Ser så fram emot att träffa er igen!! Kram

  2. Elin G skriver:

    Så vackert – skrivet! Jag blir nästan övertygad. Men bara nästan…

    1. yosofine skriver:

      Elin- Ha vänta du bara.. Har omvänt folk förr. Det kommer smyga sig på dig och sen ta dig med storm! Novemberkärleken!

Kommentera

