pärlor och andra dyrbarheter

Jag har alltid haft en förkärlek till stora smycken. Jag minns sommaren -93 då jag drömde att jag hade stora runda ringar i öronen. Jag tyckte det var så snyggt.

20111115-230326.jpg

Sen dess har det blivit rätt många stora ringar i öronen. Och på armarna.

20111115-230439.jpg

Små söta berlocker har aldrig varit min grej. Det har lite känts som att de försvinner på mig. Jag vill ha stora ringar, armband och halsband.

20111115-230550.jpg

Har gjort mycket smycken och är sugen på att utveckla det vidare. Kanske genom att gå en kurs i silversmide. Tänk vad kul det skulle va!

20111115-230742.jpg

En nackdel med de stora smyckena är att de är tunga och ibland lite klumpiga att ha en helt vanlig vardag. Man blir inte så sugen på att ha sånt arm party jämt. Och samtidigt förhöjer det vilken outfit som helst. Det är väl just det jag gillar också. Att man kan ha på sig villen tråkig t-shirt som helst och det blir snyggt med lite speciella smycken.

Jag städade häromdagen och hängde upp alla halsband jag samlat på mig sista åren. Det blev en rätt fin installation också. Så kan de glädja mig var dag även då jag inte orkar ha dem på mig.

Kommentera

