mitt hem min borg

Jag gick runt igår och fotade lite hemma. För jag börjar trivas alldeles särskilt bra.

20120228-073749.jpg

Det här året har jag gett mig några nya utmaningar. Och nu vid fastan har jag tagit det till en annan nivå.

20120228-073858.jpg

Och mycket av arbetet sker hemma.

20120228-073945.jpg

Jag har en storrensning. Den börjar med att jag rensar bland mitt överflöd hemma.

20120228-074041.jpg

Jag skalar av och skalar bort. För att komma åt kärnan. Den processen börjar med prylar men går sen rakt in på djupet av mitt eget liv.

20120228-074121.jpg

Det är så lätt, iallafall för mig, att prylar sparas eller införskaffas för att de ska säga något om mig. Och det ska stå framme som en ständig påminnelse. Under en period har jag blivit så trött på allt som ska definiera och som ska påminna. Blivit trött på allt överflöd av intryck. Det har gjort att jag har haft svårt att hitta var jag själv är någonstans.

20120228-074323.jpg

Till en början kan rensningen vara svår. För det är så många saker som är kopplade till känslor och minnen. Men sen jag tog det som en fasteutmaning att rensa ut minst en grej om dagen så går det förvånande lätt. Det handlar också om att jag ständigt behöver påminna mig att det enda som behöver säga något om mig, det enda jag behöver blir definierad av. Egentligen inte är en pryl. Det är en relation till Jesus Kristus.

Kommentera

