kom ljuva krusmynta kom hjärtans fröjd

20120716-080322.jpg

Nu jobbar jag mina två sista dagar innan semestern. Som jag längtat efter de här dagarna!

20120716-080426.jpg

Igår hade jag kollopremiär och försmak på semestern. Åkte ut en dag till ett kollo för att se vad det är mina vänner jobbar med om somrarna. Det fick mig att minnas tillbaka på tiden som lägerledare. Och jag måste säga att det kom ett sting av saknad och längtan.

20120716-080823.jpg

Att umgås med barn har alltid varit ett av mina stora nöjen. Som yngre tog jag ofta tillflykt till barnen när det var fest eller släktträffar. Det är så okomplicerat att vara med barn och det är frigörande. Jag älskar hur de tvingar en att inte vara fast i korrekthet och allvar. Igår var inget undantag. Barnen kom fram och hälsade och var nyfikna på mig. En stund fick jag sitta badvakt åt en liten flicka som var precis som jag i hennes ålder. En riktig delfin som aldrig ville gå upp ur vattnet. Jag applicerade hennes vattenkonster och hon tog Guinnessrekord i antal klappar innan hon nådde vattenytan när hon hoppade. Med barn finns det ingen tid att vara blyg. Det gillar jag!

20120716-081340.jpg

Häromveckan målade jag om min hylla i köket. Jag har flera såna där fixdrömmar som jag hoppas kan bli uppfyllda den kommande tiden. Att vara hemma och rensa och organisera har varit en längtan länge. Och på något sätt blir allt så mycket lättare att göra med sommarpratarna på. Det bästa med det programmet är när det är dags för en person man inte har någon aning om, som man kan inte ens tycker är intressant. Så visar det sig att de öppnar upp en värld som man efteråt aldrig skulle vilja vara utan.

Nån dag ska jag lista sommarens bästa pratare. Åtminstone ska listan upp på kylskåpet hemma!

Kommentera

