idiot

Det jag hör i mina dagar för liv om natten. Korrumperar hjärnan infiltrerar kroppens vatten

tvingas ur rytm lurar min själ att sjunga falskt.

Lilla barn väx upp till Egoindivid. Förverkliga dig själv (om du vill bli som vi).

Snygg och stark besegrar du varenda dag men skäms om du avslöjar ett

fult

ofräscht

bräckligt

blödande

skälvande

jag

Rebellisk vägrar själen sjunga eran sång. Kostymen ni tryckt ned mig i den känns för trång.

Jag vill kasta mig ut vill bli en idiot

förakta mig gärna

nu flyttar jag tyngdpunkten utanför mig själv och vårt klot

jag tror och hoppar känner att nu lever jag

trotsar åskan lyfts av vindens andetag

i hans styrka fylld av frihet vilar jag

jag svävar som en dåre

flyger som en dåre

lättar som en dåre

Jag vill förbli dum nog att våga vara svag.

Text och musik Annika Ovefelt (numera Gillberg)

3 kommentarer Lägg till

  1. Johan skriver:

    Oj va vacker du va då. Jobbar också på eriks. Inte som volontär dock:)

  2. Åh, Momo! Bästa texterna genom tiderna! Har alltid tyckt att det är så konstigt att dom inte är skrivna av mig. Det är precis som om dom vore det! 🙂
    Du, jag önskar få ställa en fråga. Du som verkar vara lite mer framåt och världsvan än en annan, har du något tips om det här med mission? Jag och min man vill ut och missionera. I ett eller 10 år vet vi inte. Men snarare 10 än 1. Och snarare i Afrika än Norge, men helst sydamerika, typ Equador. Vi är kristna och vill ge allt för Gud, men tillhör inte någon församling. Vi har ju hört om folk som blivit utsända genom församlingar, men hur funkar allt liksom ekonomiskt? Framförallt om man inte tillhör en församling. Vi är ju helt beredda att sälja hus och hem, men vinsten på det räcker ju inte i 10 år. Knappt ett?
    Peace! /Sandra

    1. yosofine skriver:

      Hej! Jag läste din kommentar när jag var i Afrika och sen föll det bort ur minnet. Jag klurar på ett inlägg om mission utifrån mina erfarenheter och perspektiv! Jag återkommer om det! Frid!

Kommentera

