ord

Det finns så mycket vatten på vår jord en liten droppe för varje elakt ord

bittra regn försurar mark

förgiftar det träd som borde varit stark

den tunga jag som människa har

förbannar mina syskon men lovsjunger vår far

samma källa ger sött och salt

ett liv som är både varmt och kallt

 

En falskt själ i en ljum kropp spyr eld förtvivlad på väg att ge upp

sätter alla ekrar i brand en käpp i hjulet

jag kommer inte fram

 

Frätande syra är egots lins

grumlar min syn

förtär det goda som finns

fokuserar andra flisor först kan själv knappt se min egen planka är störst

den tunga jag som människa har

förbannar mina syskon men lovsjunger vår far

samma källa ger sött och salt ett liv som är både varmt och kallt

 

En falsk själ i en ljum kropp spyr eld förtvivlad på väg att ge upp

sätter alla ekrar i brand

en käpp i hjulet

jag kommer inte fram

 

En tro utan gärningar är död det har du själv sagt

hjälp mig

jag är i nöd

en del av min tunga upphöjer dig den vassa sidan dödar allt runt sig

 

förlåt mig för allt ont jag sagt

innerst inne vet jag att Du har allt makt

styr min tunga så den bara ger kärlek

och inte bryter ned.

 

Text och musik Annika Ovefelt (numera Gillberg)

Kommentera

